fbpx

Skomentuj

Udostępnij

Vila Siva – sprawdzony nocleg blisko Ochrydy

Jak zorganizować ślub za granicą | Vila Siva - sprawdzony nocleg blisko Ochrydy | Patrycja i Dawid Krajewscy w podróży | Ochryda Macedonia Północna

Ochryda to jedno z najpiękniejszych miast na mapie Macedonii Północnej! Możesz się o tym przekonać czytając jeden z moich wpisów, w którym umieściłam mnóstwo zdjęć tej uroczej miejscowości położonej nad Jeziorem Ochrydzkim.

Jeśli planujesz podróż w tamte rejony własnym autem, z rodziną lub przyjaciółmi, to z przyjemnością polecę Ci sprawdzony nocleg blisko Ochrydy, który sami przetestowaliśmy.

A było to przy okazji naszego nieoficjalnego ślubu i imprezy weselnej, które zorganizowaliśmy dla naszych najbliższych przyjaciół. W Vila Siva spędziliśmy prawie cały tydzień, a nasi goście byli tam z nami 5 dni.

Lokalizacja i właściciele

Vila Siva znajduje się w miejscowości Podmolje, 8 kilometrów od centrum Ochrydy. Przejazd autem do miasta zajmuje od 10 do 15 minut. To idealne miejsce, jeśli szukasz spokoju, chcesz być blisko dziewiczej natury i marzysz o basenie na podwórku (które w gorącej Macedonii jest często wybawieniem). Vila Siva znajduje się na wzgórzu, w odległości 1 kilometra od Jeziora Ochrydzkiego. To świetna lokalizacja! Zwłaszcza dla osób, które uwielbiają wędrówki poza szlakiem, w mniej popularnych miejscach.

Właścicielami tej Vili jest starsza rodzinka, która mieszka na parterze – rodzice i dwie siostry. Wszyscy są przemili i bardzo otwarci. Starsze małżeństwo nie mówi po angielsku, ale siostry bardzo dobrze radzą sobie z tym językiem.

Jedna z nich, Beti zajmuje się obsługą gości Vili i jest bardzo pomocna. Wszystko dało się z nią załatwić. Rodzinkę uzupełniają dwa psy. Jeden, duży o imieniu Mr. Frodo i mniejsza suczka o imieniu Siva, którą właściciele zabrali z ulicy.

Rodzinka, a zwłaszcza Beti, wspierała nas bardzo w naszych ślubnych planach! Całą ceremonię obserwowali ze swojego podwórka. Później złożyli nam życzenia i wręczyli drobne upominki. Byli bardzo szczęśliwi, że wybraliśmy ich Vilę na ceremonią ślubną.

Vila Siva – nocleg blisko Ochrydy

Vila Siva do duży, trzypoziomowy dom. Parter zamieszkuje Beti z rodziną, a kolejne dwa poziomy są do dyspozycji gości. Na każdym z pięter znajdują się 2 apartamenty, które mają wspólny balkon z przepięknym widokiem na Jezioro Ochrydzkie i znajdujące się za nim góry.

Dzielenie balkonu z przyjaciółmi, którzy mieszkali w apartamencie obok było dla nas dużym udogodnieniem. Nie dość, że byliśmy od siebie na wyciągnięcie ręki, to jeszcze organizowaliśmy sobie na balkonie wspólne śniadania i kolacje. Macedońskie jedzenie jest obłędne, a tutaj dodatkowo mieliśmy jeszcze takie piękne widoczki… Szczyt marzeń!

Apartamenty w Vila Siva

Każdy z apartamentów składa się z salonu, z dużą rozkładaną kanapą, świetnie wyposażonym aneksem kuchennym, lodówką i stołem z czterema krzesłami. Jest też sypialnia z łożem małżeńskim i pojemną szafą oraz łazienka.

Niedaleko Ochrydy i Podmolje znajduje się niewielkie lotnisko. Kilka razy w ciągu dnia na błękitnym niebie można dostrzec latające samoloty . Szczególnie ciekawie wyglądają z perspektywy balkonu. W trakcie startu można odnieść wrażenie, że samolot wynurzył się z Jeziora Ochrydzkiego, a w trakcie lądowania, jakby miał do niego wpaść 😉

• Więcej informacji znajdziesz tutaj: Vila Siva

Dodatkowe udogodnienia

Do dyspozycji gości jest spory basen, z którego można korzystać cały dzień. Jest dość głęboki. W najpłytszym miejscu może mieć ok 1,3 metra, a w najgłębszym ponad 2 metry. Warto więc zabrać ze sobą akcesoria do pływania np. pływaki dla dzieci, koła, materace. My często umilaliśmy sobie czas odbijając piłkę plażową w kilka osób. Liczyliśmy każde uderzenie i za każdym razem próbowaliśmy pobić rekord! 😀

Przy basenie znajdują się dwa tarasy:

• słoneczny, z leżakami do opalania i rozsuwaną markizą
  • zadaszony, z ławeczkami, krzesłami i stolikami (idealny na wieczorne posiadówki i imprezki)

Między tarasami jest też toaleta z prysznicem i umywalką, więc nie trzeba chodzić za potrzebą aż do pokoju.

Na terenie posesji znajduje się też piękny ogród z warzywami i kwiatami. Na życzenie gości, właściciele udostępniają grilla (z tego co pamiętam, był to grill gazowy) oraz duży stół wraz z krzesłami.

Oprócz tego, na posesji jest też miejsce postojowe dla kilku samochodów.

Podsumowanie

Nie mogłam znaleźć lepszego miejsca na naszą małą, nieoficjalną ceremonię ślubną dla kilkunastu osób i to w takiej cenie. Wszystko było idealne! Za 4-osobowy apartament płaciliśmy 178 zł / noc. Myślę, że ta cena, jak na takie udogodnienia, jest bardzo niska. Nie pozostaje nic innego, jak tylko tam jechać i korzystać z dobrodziejstw Vila Siva i gościnności Beti oraz jej rodziny!

Na pewno jeszcze tam kiedyś wrócimy.
Może na następną rocznicę ślubu?