fbpx
159

Poleć to

Skomentuj

Udostępnij

Przebudowa busa na kampera – dlaczego zleciliśmy prace specjaliście

Przebudowa busa na kampera AKST Barabol Serwis

Po utracie zatrudnienia przez pandemię w kwietniu 2020 roku, wróciliśmy z Niemiec do Polski. Dzięki pracy na statku w niemieckim Wismarze zaoszczędziliśmy sporo pieniędzy i mogliśmy rozpocząć realizację jednego z naszych marzeń: zakup i przebudowa busa na kampera. Po powrocie nie podjęliśmy żadnego zatrudnienia. Dzięki temu mieliśmy dużo wolnego czasu, który mogliśmy w pełni przeznaczyć na pracę przy naszym LTeku.

Na początku przebudowa szła nam dobrze. Jednak podczas remontu nasza sytuacja życiowa coraz bardziej się zmieniała: przeprowadziliśmy się do innego miasta i otworzyliśmy własną firmę, w której projektujemy strony internetowe. Potem jeszcze przyszła zima i prace nad busem poszły w odstawkę.

Wszystkie te zmiany spowodowały, że zaczęliśmy się zastanawiać, czy jesteśmy w stanie sami skończyć tę przebudowę. W międzyczasie, „przypadkowo” spotkaliśmy się z moim kuzynem Tomkiem. Nie widzieliśmy się od lat i w trakcie rozmowy dowiedzieliśmy się, że Tomek ma własny warsztat AKST Barabol Serwis – naprawa i zabudowa aut terenowych 4×4.

W tym samym czasie Tomek szukał kogoś, kto mógłby zaprojektować stronę www dla jego warsztatu. Ktoś by powiedział, że to niesamowity zbieg okoliczności. Ale my nie wierzymy w przypadki 😉 Złożyło się idealnie i tak od słowa do słowa, postanowiliśmy sobie nawzajem pomóc: Tomek skończy przebudowę naszego busa, a my stworzymy dla niego stronę internetową i pomożemy w marketingu warsztatu 🙂

Dlaczego jednak zdecydowaliśmy się zlecić prace nad vanem specjaliście? Czytaj dalej i poznaj 6 powodów, które miały wpływ na naszą decyzję.

1. Brak miejsca do pracy

Naszego Volkswagena LT 35 kupiliśmy w maju 2020 roku. Mieszkaliśmy wtedy w Poznaniu u naszych przyjaciół. Tatiana i Piotrek nie tylko przygarnęli nas pod swój dach po utracie pracy w Niemczech, ale również udostępnili nam garaż i narzędzia do prac nad vanem. Przebudowa busa na kampera w takim miejscu szła nam bardzo dobrze. W garażu mogliśmy przechować wszystkie materiały potrzebne do przeróbki: kantówki, styrodur, folie, farby, wyposażenie itp. Mieliśmy też dostęp do prądu, a sklepy budowlane były niedaleko.

Kilka miesięcy później, podjęliśmy niespodziewaną dla nas decyzję i przeprowadziliśmy się do Sianowa pod Koszalinem. Niestety tutaj nie mamy dostępu do garażu. Nie mamy też przydomowego ogródka. Próbowaliśmy znaleźć jakieś miejsce, w którym moglibyśmy dokończyć naszą pracę, ale niestety w tak małym mieście (6,5 tys. mieszkańców) nie ma zbyt dużego wyboru.

Teraz nie musimy się o nic martwić, ponieważ nasze auto zostawiliśmy w dobrych rękach. Tomek mieszka obok swojego miejsca pracy, więc ma cały czas oko na naszego busa. Poza tym, ma bardzo dużo wolnego miejsca przy warsztacie, więc nasze auto nie będzie nikomu przeszkadzać.

2. Rozwijająca się firma

Zanim kupiliśmy vana pracowaliśmy w Niemczech na statku SuperStar Libra. Przez ogłoszoną pandemię, z dnia na dzień straciliśmy pracę i wróciliśmy do Polski. Wtedy zaczęliśmy zastanawiać się, co dalej. Mieliśmy sporo czasu i oszczędności, więc postanowiliśmy mimo wszystko podążać za naszymi marzeniami. I wtedy kupiliśmy vana!

Zastanawialiśmy się też, w jaki sposób możemy zarobić na remont i przyszłe podróże. W końcu przebudowa busa na kampera to poważna inwestycja. Nie chcieliśmy pracować na etacie. Postanowiliśmy więc reaktywować naszą firmę, którą prowadziliśmy przed wyjazdem do Niemiec. Wcześniej zajmowaliśmy się marketingiem internetowym dla firm. Tym razem postanowiliśmy skupić się na naszych graficznych umiejętnościach i wykorzystać je w projektowaniu stron internetowych oraz grafik reklamowych.

Po kilku miesiącach nasza działalność bardzo mocno się rozwinęła. W tej chwili mamy zaplanowanych kilka realizacji na przód. Projektowanie stron internetowych sprawia nam ogromną przyjemność. Robimy coś, na czym bardzo dobrze się znamy, nasza praca jest doceniana a zarobione pieniądze pozwalają nam realizować nasze marzenia. Czego chcieć więcej?! 😉

Zdajemy sobie sprawę, że człowiek może się wszystkiego nauczyć. Nawet budowy kampera! W przyszłości jednak nie planujemy zarabiać na remontach kamperów, a raczej na przebudowie stron internetowych. Dlatego w tym momencie skupiamy się przede wszystkim na rozwoju naszej firmy, a przebudowę busa na kampera zostawiamy specjaliście.

3. Niewystarczająca wiedza i umiejętności

Dotychczas z remontami nie mieliśmy zbyt wiele wspólnego. Zdarzyło nam się kilka razy w życiu pomalować ściany i to byłoby na tyle. Mimo wszystko spróbowaliśmy stworzyć zabudowę w naszym vanie własnoręcznie. Dzięki filmikom z YouTube wykonaliśmy sami izolację podłogi i ścian, zamontowaliśmy okno dachowe i panel solarny. Wszystkie te prace zajęły nam o wiele więcej czasu, niż zakładaliśmy na samym początku. Niestety przebudowa busa na kampera bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności jest bardzo trudna i czasochłonna.

Za to Tomek ma spore doświadczenie w naprawie oraz zabudowie aut terenowych 4×4 i innych samochodów. Potrafi też zaprojektować i skonstruować wiele elementów na zamówienie i wymiar np. zderzaki, platformy, bagażniki dachowe czy mocowania. Więc jeśli zamarzy nam się uchwyt na rowery na tylnych drzwiach czy taras na dachu vana, to możemy to wszystko zrobić w jednym miejscu 😊 Zobacz realizacje Tomka.

4. Zmiana koncepcji w projekcie zabudowy

Gdy kupowaliśmy naszego eLTeka, mieliśmy już w głowie wstępny plan na wnętrze. Chcieliśmy zachować 3 siedzenia w szoferce, zbudować ścianę grodziową, a w dowodzie rejestracyjnym zostawić auto ciężarowe. Zaczęliśmy prace nad naszym vanem, jednak po kilku miesiącach użytkowania auta jako 3-osobowe, zaczęliśmy się denerwować, że oprócz nas, możemy naszym vanem przewieźć tylko jedną osobę.

Ze zmianą koncepcji biliśmy się kilka miesięcy. W końcu zdecydowaliśmy, że dostawimy 1 dodatkowe siedzenie w drugim rzędzie, które będzie nam służyć jako miejsce do pracy w czasie podróży. Zrezygnujemy ze ściany grodziowej, a kategorię auta zmienimy z ciężarowego na „samochód specjalny kempingowy”.

Niestety, to wszystko wymaga od nas zdemontowania podłogi, by Tomek mógł zamontować dodatkowy fotel. No cóż, mówi się trudno, ale z drugiej strony, to tylko podłoga, a nie cała zabudowa. Teraz będziemy mogli zabrać w podróż 2 dodatkowe osoby, a w przyszłości nie będziemy mieć problemu, gdy nasza rodzina się powiększy 😊

Mało tego, Tomek zajmie się też formalnościami związanymi z przerejestrowaniem naszego auta na „specjalne kempingowe”.

5. Brak czasu

Niestety, każdy z nas ma do dyspozycji 24 godziny każdego dnia. By osiągnąć wszystkie cele, musimy dobrze zaplanować działania. Jak pokazało nasze doświadczenie, przebudowa busa na kampera zajmuje nam zdecydowanie za dużo czasu.

W obliczu rozwijającej się firmy, musieliśmy się zdecydować, na co poświęcimy nasz cenny czas. Podobnie miał Tomek. Stronę internetową dla warsztatu AKST Barabol Serwis planował od dawna. Jednak ciągle brakowało mu czasu, by się nią zająć. Dlatego cieszymy się, że możemy się wymienić naszymi umiejętnościami i wzajemnie sobie pomóc 🙂

6. Obciążenie psychiczne

Ostatnio na naszym blogu pojawił się wpis „Budowa własnego kampera – oczekiwania vs. rzeczywistość”. Opisaliśmy w nim nasze wyobrażenie i oczekiwania dotyczące tych prac. Na początku wydawało nam się, że remont wykonamy szybko i będziemy mogli latem 2020 roku wyjechać w pierwszą podróż naszym busem.

Rzeczywistość okazała się brutalna. Nasz van do dzisiaj jest w budowie. Przez te kilka miesięcy o vanie myśleliśmy cały czas. Wiele razy się denerwowaliśmy, że nie potrafimy czegoś zrobić lub wszystko zajmuje nam mnóstwo czasu. Czasami też kłóciliśmy się z tego powodu. Przebudowa busa na kampera to spore obciążenie psychiczne, zwłaszcza dla osób, które tak jak my, nie mają zielonego pojęcia o remontach.

Dla Tomka taka przebudowa to przyjemność. Tomek jest pasjonatem i lubi tworzyć rzeczy funkcjonalne. Swój warsztat AKST Barabol Serwis prowadzi od wielu lat. Pomaga mu w tym rodzina. Sami tworzymy rodzinną firmę, więc współpraca z nimi to sama przyjemność 😊

Ale najważniejsze jest to, że w końcu troszkę odpoczniemy (psychicznie). Będziemy mogli też skupić się na wszystkich naszych planach, które chcemy zrealizować. A jest ich całkiem sporo 😀

Przebudowa busa na kampera – podsumowanie

Przebudowa busa na kampera to poważna inwestycja, która może się ciągnąć miesiącami. Nasze doświadczenie pokazuje, że nie da się wszystkiego dokładnie zaplanować. Nie przejmujemy się tym za bardzo, ponieważ wiemy, że życie jest nieprzewidywalne, a my zawsze znajdujemy rozwiązanie w trudnych momentach.

Cieszymy się, że współpracujemy z moim kuzynem Tomkiem. Każdy z nas ma umiejętności, dzięki którym możemy sobie wzajemnie pomóc. A o to przecież chodzi w życiu – by pomagać sobie nawzajem 🙂

Jeśli szukasz kogoś, kto zajmuje się przebudową dostawczaków na kampera, albo masz auto terenowe, które potrzebuje naprawy – polecamy usługi Tomka 🙂

AKST Barabol Serwis – naprawa i zabudowa aut terenowych 4×4
Kaziopole 11, Rogoźno Wielkopolskie
Tel: 691 668 963

159

Poleć to

Skomentuj

Udostępnij

Przeczytaj TEŻ

STRONĘ ZAPROJEKTOWALIŚMY SAMI, TEŻ CHCESZ TAKĄ?

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Podziel się w social media

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

lub skopiuj link

Falochron i wrota sztormowe - Krajewscy w podróży

Polub naszą stronę na Facebooku i bądź na bieżąco :)

Na stronie wykorzystujemy pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz TUTAJ.

Kontakt - Krajewscy w podróży - blog o podróżach po Polsce i Europie

Dzięki za wypełnienie
formularza!

Postaramy się odpowiedzieć na Twoją wiadomość jak najszybciej to będzie możliwe. Do napisania :)

Projektujemy Strony WWW - Krajewscy w podróży

Dzięki za wypełnienie
formularza!

Wkrótce na Twój adres e-mail prześlę Ci indywidualną ofertę na projekt Twojej nowej strony internetowej :)